La Roche Posay Cilt Bakım Ürünleri

Çarşamba, Kasım 16, 2016


Itiraf ediyorum. Yıllarca övgü dolu yorumlar okusam da duysam da bir şekilde lrp bana hep sıkıcı geldi ve denemedim. Ne büyük hata!


Sanırım altı ayı geçti, önyargılarımı kırıp birkaç ürün aldım. Wowww! Elimdekileri bitirip tüm cilt bakım ürünlerimi lrp yapmam uzun sürmedi. Şimdi tek tek açıklama zamanı.


Temizleyicilerle başlayalım. Ben Toleraine ve Effaclar serisinden olmak üzere iki temizleyici kullanıyorum. 


Toleraine serisi adı üstünde tolerasyonu düşük ve hassas ciltler için üretilmiş, cildi yıpratmadan yormadan temizleyen bir temizleyici bu da. Bu tarz 'yumuşak' temizleyiciler genelde bana yeterli temizlemedi hissi verirdi ama Toleraine kesinlikle o hissi vermedi. Tabi aklınıza cildi geren kurutan bir ürün gelmesin. Oldukça yumuşak ama aynı zamanda kurutmadan germeden temizliyor diyeyim. Kokusuz, renksiz, parabensiz oldukça basic ve güzel bir temizleyici. Çok sevdim ve bitince yeniden alacağımı düşünüyorum. Effaclar ise karma ve yaglı ciltler için üretilmiş bir seri. Benim cildim karma ama hava, mevsim ve regl döngüsüne göre biraz daha yağlanıp kuruyabiliyor. Regl döneminde de hala birkaç kırmızılık ve sivilce çıkabiliyor. (Ruhum genç!) o dönemlerde ve yaz sıcaklarında bu temizleyiciyi kullanıyorum. Toleraine daha kremsi bir yapıdayken bu jel formda. Iyi arındırıyor ve buna rağmen arkasında gergin bir cilt bırakmıyor. Yalnız ben mesela bir hafta aralıksız bununla yüzümü yıkarsam cildimi normalden kuru hissediyorum. Dönüşümlü olarak kullanmaktan ve verdikleri sonuçtan çok memnunum.


Gelelim benim cilt bakımında çok önemsediğim bir adım olan peelinge. Cildimi iyi tanıdığımı söyleyebilirim, sağlam bir şekilde exfolie edilmezse gözeneklerim doluyor. Gommage Surfin evet güzel, uzun uzun ovalayınca gerçekten arkadasında pırıl pırıl bir cilt bırakıyor ama ambalajı inanılmaz küçük! 50 ml peeling bana yetmez. Her ay da ayrı tüp almak istemem açıkçası çünkü ben dedigim gibi haftada en az 3-4 kez peeling kullanıyorum. Ama sizin böyle bir ihtiyacınız yoksa tüm cilt tipleri için son derece uygun ve iyi bir peeling oldugunu söyleyebilirim. 


Geldik temizlik sonrası ikinci aşamaya, tonikler. Yine iki farklı ürün kullanıyorum ama söylemeliyim ki tonik cilt bakımında en az önemsediğim adım. Ilk olarak yine Effaclar serisinden micro-exfoliante tonik. Cildi hafifçe exfolie eden bir tonik bu, bana bunlarla gelin! Içindeki salisilik asit bu hafif soyma etkisini veriyor. Elbette bu asidin miktarı çok fazla değil çünkü ürünümüz bir tonik. Mesela daha hedefe yönelik serumlarda yogun bir Bha, aha bulunabiliyor ama o şu an konumuz değil. Denemeden pek bir beklentim yoktu açıkcası, makyajımı temizledim yüzümü jelle uzun uzun yıkadım ve kuruladım. Bana göre cildim zaten tertemizdi ama pamukla bu toniği uyguladıktan sonra pamukta gördüğüm o ölü deri mi desem kir mi desem ne desem beni epey şaşırttı. Ciddi ciddi cildi arındırıyor ve hafifçe soyuyor. Tam benlik. Ama yine de hergün kullanmamaya çalışıyorum yoksa kurutabiliyor. Diğeri ise termal su. Yazın çantamda ve başucumda tutuyordum, bunaldıkça yüze fısfıs yapmak çok iyi geliyordu. Arada tonik gibi bolca sıkıp pamukla sildiğim de oluyor. 



Light olanı gündüz rich olanı ise gece olmak üzere hydreane serisinin iki nemlendiricisinden sanırım 3-4 tüp kullandım. Olabilecek en basic nemlendiriciler olduklarını düşünüyorum. Sade ve sadece söz verdigi üzere yüzünüzü nemlendiriyor başka herhangi bir şeye karışmıyor. Antiaging, leke, sivilce vs çözmek istiyorum derseniz hayır bu ürünler bu sorunlara yetmez ama yüzümü nemlendirsin yeter başka da bir beklentim yok diyorsanız bence çok doğru bir seçim olur. Ben elimdekiler bitince bir süre sanırım yeniden almayacağım.



Çünkü bu ikisi sanki bana daha bir uydu. Cicaplast zinc ve madecassoside içeren ve bu içeriği sayesinde cildi iyileştirip yenileyen bir krem. Ben hergün kullanmıyorum ama haftada bir ya da iki kez gece kremi olarak kesinlikle kullanıyorum. Yogun ve balsam tarzı bir yapısı var, yaglı ciltlerde gözenek tıkayabilir o yüzden sık kullanmamakta ve bir treatment gibi görmekte fayda var. Hava çok soğuksa ben bazen gündüz de kullanıyorum. Çok güzel nemlendiriyor ve koruyor. Gelelim Effaclar duo plus nemlendiriciye. Bunca yıldır kremlenirim ben bana bu kadar iyi gelen başka bir nemlendirici kullanmadım. Yaklaşık 15 senedir ara ara özellikle stresli ve uykusuz dönemlerimde sol yanagımın kulağa yakın  bölümünde alerjik sivilce çıkar. Böyle kaşıntılı, minik, pütür pütür saçma sapan. Birkaç ay önce yeniden oldu, baktım geçmiyor madem diğer ürünlerinden memnunum deneyeyim diyerek bu kremi aldım. Internette çok sevenler ve tüm yüzüne kullananlar da olmuş, sadece bölgesel sorunlu yerlere kullananlar da. Ben temkinli olup ilk gün yalnızca yanağımdaki bahsettiğim yere uyguladım. Yüzümün kalanına hydreane sürdüm. Ertesi gün o kırmızılıklar nerdeyse yarı yarıya azalmıştı. Kaşıntı, yanma vs ise hiç kalmamıştı. Ben bundan aşırı etkilendim ve sonraki günler tüm yüzüme kullanmaya başladım. Sonuç; temiz gözenekler, pırıl pırıl bir cilt. Yine içinde salisilik asit var ve bu sayede gözenekler temizlenip açılıyor, cilt daha temiz ve eşit görünüyor. Ilk bir ay böyle mucizevi bir iyileştirme gösterdi. Bu kadar arındırıcı olmasına rağmen çok da iyi nemlendirdiğini söyleyebilirim. Sanırım hayatımın yüz nemlendiricisinden buldum. Peki bunu kimler sever? Sivilce, siyah nokta veya beyaz nokta sorunu olanlar, karma ciltliler, cildi normal ama cansız ve cilt yapısı kalın olanlar. 


Gelelim son iki ürüne. İlki Nisan ve Ekim ayları arasında kullandığım anthelios xl. Güneş kremlerinden nefret ediyorum açıkcası ben. Güneşin zararlarını biliyorum, koruyucu sürmezsem de zaten cildim hemen mahvoluyor. Kızarmalar, pütür pütür olmalar vs. Söylene söylene güneş kremi elbette sürüyorum ama bu kez de güneş kremleri gözeneklerimi tıkıyor ve sivilce yapıyor. Ilk kez buna sebep olmayan bir güneş kremi buldum. Yagsız, hafif, yok gibi ve gözeneklere dolmuyor. Tek başına sürünce gayet yeterli nemlendiriyor ve yüksek faktörlü olmasıyla çok iyi koruyor. Hayatımın güneş kremini de bulmuş olabilirim. Benim gibi güneş kremlerinin agır yapısını sevmeyenler, karma ve yaglı ciltlilerin seveceğini düşünüyorum. Ben şimdilik karanlık bir dolaba kaldırdım, nisanda yeniden kullanmaya başlarım. Son olarak hydraphase intens göz kreminden bahsetmek istiyorum. Ne yazık ki sevmedim. Ürün kötü değil ama bana uymadı. Benim göz çevrem muhteşem uyku düzenim, kadim dostum migren, muhteşem mesai saatlerim vs dolayısıyla en güzel yerim sayılmaz. Az uyursam morluk çok uyursam şişlik oluşur. Henüz kırışık olmamasına rağmen (yazar burda tahtaya vuruyor) epey kuru oldugunu söyleyebilirim. Geçtiğimiz yıllarda göz çevrem kuru değildi, bu birkaç yıldır farkettiğim bir şey, artık yaş kemale erdi diye mi bilemiyorum. Fırk. Hydraphase göz çevresini nemlendirirken gözlerdeki şişliği azaltmayı vaadediyor. Jel formda ve hafif bir serinlik veriyor. Nemlendirmesi bence çok yetersiz. Eğer yirmilerin başında henüz göz çevresinde hafif bir nemlendirmeye ihtiyaç duymakla yetinen biriyseniz (ki sizi fena yaparım) bu ürünü sevebilirsiniz. Yaz aylarında benim için de idare ederdi ama havalar soğudukça kesinlikle yetmemeye başladı. Örnek vermek gerekirse akşam sürüyorum, gece wc turunda uyanıp göz çevreme dokunuyorum kupkuru. Bitirene kadar kullanırım ama bitince daha yogun nemlendiren bir göz kremi almam gerekiyor. Mesela kiehls avokadolu bana çok iyi gelmişti. Yeni bir şeyler denemek istiyorum o ayar tavsiyesi olan varsa duymak isterim.

Benim kullandığım La Roche Posay cilt bakım ürünleri bu kadar. Umarım faydası dokunur okuyanlara der yanaklarınızdan öperim.





You Might Also Like

2 yorum

  1. Ben de la roche bb kremle basladim gectigimiz yil simdi sendeki efaclar temizleyici gunluk nemlendirici diye inceden yuruyorum ve cok memnunum. Cok bilmem ama sanirim kimyasal maddeleri diger kozmetiklerden daha az zararliymis. Goz cevresi tavsiyeni bekliyorum bu arada������

    YanıtlaSil
  2. Yıllar önce kullanıp unuttuğum bir marka tamda ciltbakım alışveri yapmak üzereyken iyi oldu bu yazı :)

    YanıtlaSil

Labels